Putovanie Zaymusákov po stopách Cyrila a Metoda

Autor: Super User

Naša škola sa zapojila do diecézneho projektu „Poznajme patrónov Žilinskej diecézy a spolupatrónov Európy sv. Cyrila a Metoda“. V nedeľu 30.9. vyrazili na cyklopúť z Nitry na Velehrad. Prinášame prvé správy z cesty.

Deň nultý: 30.09., nedeľa

Postávame pred školou s batohmi a bicyklami. Poslední rodičia sa lúčia so svojimi deťmi a odchádzajú. Príručné batohy sme hodili na chrbty a bicykle spolu s ostatnou batožinou sme nechali v škole, aby ich vyzdvihlo sprievodné vozidlo. Peši sme sa presunuli k soche sv. Cyrila a Metoda. Pán kaplán nám dáva požehnanie a spolu sa odfotíme. Vlakom cestujeme do Leopoldova a tam prestupujeme na vlak smerujúci priamo do Nitry. Keď sme prišli , pani učiteľka Friščáková nám vybavila nocľah v triedach seminára sv. Gorazda. Navečerali sme sa v pizzérii a keď sme sa vrátili, sprievodné auto nás už čakalo. Ubytovali sme sa a vydrhli tesáky. Po spoločnej modlitbe sme sa zakuklili do spacákov a odplavili sa do ríše snov.

Deň prvý: 01.10.,pondelok

Vstávali sme nehorázne skoro, o 6.ráno. O pol siedmej sme mali omšu v malej kaplnke a o 7. raňajky. Potom sme sa pobalili a triedu sme študentom prenechali tesne pred 8.
V katedrále sv. Emeráma aj v múzeu Nitrianskeho hradu nám urobili protekciu, a tak sme absolvovali prehliadky už pred bežným otváracím časom. Ešte spoločné foto pri soche sv. Cyrila a Metoda pod hradom a pri Pribinovi sme dostali požehnanie od riaditeľa katech. uradu v Žiline dp. Jozefa Šelingu, ktorého už čakali študenti a púť môže začať. Prvou zastávkou bola Svoradova studnička. Keď sa pani učiteľka s chuťou napila, Paľo si všimol tabuľku s nápisom: VODA V PRAMENI NIE JE PITNÁ. Tak čakáme:-). Ďalej sme pokračovali k Svoradovej jaskyni. Bicykle sme najskôr vytrepali hore strmým kopcom, len preto, aby sme objavili slepú uličku a zniesli ich zase dolu. Potom sme pokračovali po žltej značke. Keďže je len pre peších turistov, bicykle sme znovu tlačili do kopca. Oplatilo sa to však kvôli nasledujúcej adrenalínovej zjazdovke. Presne na poludnie sme dorazili do Mecheníc a odtiaľ sme pokračovali do Bádic. Ďalej sme došlapali do Horných Lefantoviec a v Dolných Lefantovciach sme sa naobedovali. Potom sme pokračovali cez Oponice, Preseľany, Horné Obdokovce, Horné Štitáre, Hajnú Novú Ves a Kŕtovce no a odtiaľ 3 km do Nitrianskej Blatnice. Do cieľa našej cesty sme dorazili o 16.45. Tu nás milo privítal miestny pán farár, ubytovali sme sa, a každý sa najviac tešil na dobrú sprchu. Na večeru boli špagety a chalani umývali riady a my sme to dokončili. Večer sme navštívili miestny kostol a prezreli sme si krásne obrazy vytvorené z plodov tohtoročnej úrody. Niečo sme aj nafotili, čoskoro pošleme fotky... a teraz už ideme spať. Dobrú noc

Zo života školy...

Takto si žijeme

Saturday the 20th - Copyright CZŠ R. Zaymusa & jtm 2012-2014. Thanks to Joomla 2.5 templates by FTS